Hos Mester Grønn får du i hele oktober kjøpt flotte Rosa sløyfe-produkter, der en del av salgsbeløpet går til aksjonen.
Tidlig oppdagelse redder liv
Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner og rammer omlag 3 500 kvinner i Norge hvert år, og rundt 30 menn. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet. Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft, i tillegg til å støtte livsviktig forskning på brystkreft. Tema for årets aksjon er tidlig oppdagelse. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen blir mer skånsom.
Langrennslandslagene Kvinne Elite og Para Elite fronter Rosa sløyfe-aksjonen sammen med Mester Grønn.
Mester Grønn er stolt sponsor for langrennslandslagene Kvinner Elite og Para Elite, og hovedpartner for Rosa sløyfe-aksjonen. I år er det Helene Fossesholm, Anne Kjersti Kalvå og nyeste tilskudd til Kvinne Elite, Marte Skaanes, som fronter kampanjen sammen med Vilde Nilsen, Thomas Karbøl Oxaal og Indira Liseth fra Para Elite. Med engasjerte utøvere og butikkansatte, er målet å skape økt oppmerksomhet og bidra til at flere kjøper årets Rosa sløyfe-bukett.
Gi din støtte – kjøp et Rosa sløyfe-produkt
Hos Mester Grønn får du i tillegg til Rosa sløyfe-buketten kjøpt roser, epledrikk, sjokolade, telys og miljønett, der en del av salgsbeløpet går til aksjonen. Du får også kjøpt Kreftforeningens Rosa sløyfe som i år er designet av motefavoritt byTiMo.